Tuesday, October 16, 2012

Journey to EBC

Assalamu'alaikum and Great Day.!

its been a while since my last update.. hehe. being bz? maybe.. from now onward, im going to update more on my journey to EBC.. you might wonder, what is EBC right? and why im writing in english.. hahaha.. the reason are... NONE.. haha.. saja nk tulis in english.. ok enough with the nonsense..

What is EBC? EBC adalah short form bagi Everest Base Camp... Yaaaa.. Everest Base Camp... last week dapat 1 mesej dari kawan lama,.. mesej yang mengGEMPARkan hati sanubari bagi org2 yang macm aku..

"zack, jom naik everest base camp, akak sponsor ticket.. tp in return, zack kna train akak, akak nk naik sana jugak.. amacam?

siapa yang tak tergugat iman dia klau dapat mesej macam tu.. aku dengan tanpa memikirkan siapa disebelah aku ketika itu, apa pn yang akan aku hadap, aku membalas mesej tu dengan mengatakan yang aku ON jee.. heheh..

rasa macam mimpi jadi reality wooo.. memang aku mengimpikan untuk ke sana, sebab apa? sebab pemandangan dia sangat cantik.. begitu indah ciptaan Allah SWT.. aku akan ke sana insyaAllah, untuk menikmati pemandangan dunia yang sangat indah..

salah satu pemandangan dalam perjalanan ke EBC.. cantik tak?

tent yang bertabur dekat area EBC..

Map and route to EBC.. rasanya akan ikut route kalapatthar.

banyak benda nak kna prepare untuk ke sana.. antaranya, fizikal, mental, equipment dan sebagainya.. tapi, buat sementara waktu ni, aku akan sediakan dengan jadual latihan tuk aku dan akak tu nanti.. 

ok dah.. nanti aku update laen pasal training2 aku yee.. salam 1 malaysia, salam muhibbah dan wassalam..

No comments:

Post a Comment