Monday, May 30, 2011

Dugaan

Ya Allah..

Sesungguhnya, Sungguh besar dugaan mu ini Ya Allah..
Pada saat yang semakin hampir dengan hari "Kejadian" itu,
Hatiku menjadi gelisah, hatiku menjadi resah, dan kecewa..
Kau berilah aku kekuatan untuk menghadapinya Ya Allah..
Sesungguhnya, aku adalah insan yang lemah Ya Allah,
Aku adalah hambaMu yang Dhaif Ya Allah..

Kau bahagiakanlah dia seperti mana Kau bahagiakan keluargaku Ya Allah,
Kau berikanlah dia kekuatan dan ketenangan dalam mnghadapi segala dugaan dari Mu Ya Allah.
dan Kau peliharalah aku dari kekecewaan Ya Allah,
Kau bantulah aku untuk menyayanginya sebagai Seorang Sahabat Ya Allah.

Andai ini yang telah Kau takdirkan, aku terima dengan Redha..
tetapi andai sebaliknya, dengan kekuasaanMu, dengan Pengetahuan Mu,
Kau berilah aku petunjuk Ya Allah, andai dia adalah yang terbaik untukku, untuk agamaku,
untuk keluargaku dan untuk masa hadapanku..

Amin Ya rabbal Alamin..

No comments:

Post a Comment