Thursday, January 21, 2010

The Journey Starts Here..

haahahha.. tak pernah nk terjebak dalam arena blogging nih.. bab bg aku, susah nk berkarang2 nih.. dh la kat ofis nk berkarang, sini pn nk kna berkarang gak ker?? tapi takpe.. aku layankan aje..

selamat2.. akhirnya aku ada blog gak.. hahahaha...!!!

ok2.. ari ni aku ada byk keje, cam ari2 bese la.. document atas meja tak yah cter la tinggi mana..
aku rasa, kalau lagi seminggu nih, dh same tinggi ngan ayap dh kot document nih.. tapi takpe.. aku layankan aja.. since staff baru dpa p ltak kat KL, ktorang kat cnie pn act like usual.. mcm keje takde langsung, dok kt KJ goyang kaki.. pada hal dpa ni tak tau yg kat KJ lah byk keje.. kat sana dh ada 4 org staff.. kat sini, ada 3 org jer.. yg buat keje 2 org.. cane citer tuh?? nk kate puas ati tu mmg tak la.. tapi org kate, kte kna multitasking.. baru lah kalau kte berhijrah ke tmpt lain kte bleh demand..
but the thing is, kalau 1 keje tak siap lagi, dia bagi lg 1 keje yg byk, then bg lagi.. cane keje nk siap.. hmmm.. pape pn.. aku akan terus layankan aja smpai la takat mane aku tahan..

the rest.. i'll put aside, as long as i still have a job..

1 comment:

  1. orang kate lagi..orang la kate..setiap kesabaran kita tu pasti akan ada balasannya. tapi kita buat sesuatu pekerjaan tu biarla ikhlas..jangan harapkan balasan. mungkin tak dapat sekarang, later² nanti mesti bersyukur kerana aku pernah bersabar satu ketika dulu. bekerja ni kan satu ibadah, kalau orang lain tak buat keje yang sememangnya dia punya kerja, itu antara dia dengan Tuhan sebab dia dapat gaji hari2 tapi tak keje. taktau la nak kate haram ke tak. itu bukan urusan kita. jadik sabar. kita sama² sabar, sama² tenangkan hati. setiap pekerjaan pun ada cabaran, ade masalah..mesti punya..saya disini juga hampir merasakannya...

    ReplyDelete